Tanulmányi kirándulás Erdélyben

2018. október 9-12.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma „Határtalanul” pályázatának köszönhetően a Tápiószőlős-Újszilvás Református Általános Iskola és Óvoda Tápiószőlősi és Újszilvási tagintézményének 7. évfolyamos tanulóival kiránduláson vettünk részt Erdélyben.

A pályázat témája: Kincses Kolozsvár és környéke-tanulmányút Partium és Belső-Erdély tájain.

Az út során megismerhettük az érintett települések irodalmi és történelmi emlékeit, az épületek művészettörténeti vonatkozásait, illetve a táj csodálatos földrajzi adottságait és természeti kincseit. A szállásadóinknak köszönhetően az étkezések során gasztronómiai utazáson is részt vehettünk és  nagyon nagy vendégszeretetet tapasztalhattunk meg.

A pályázat előkészítő szakaszában az újszilvási tanulók látogatást tettek szőlősi társaiknál és egy közös éneklés után, vegyes csoportokat alkotva, totót töltöttek ki az utazás helyszíneivel és tematikájával kapcsolatosan. A találkozás nagyon jól sikerült, a két intézmény diákjai már itt megismerkedtek egymással és izgatottan várták az utazás kezdetét.

1. nap:

Az indulás izgalmai után az első város, amelyet megcsodálhattunk, az Nagykároly volt. Az Aranyszarvas fogadónál megnézhettük azt az erkélyt, ahol Petőfi Sándor először megpillantotta későbbi feleségét, szerelmét, Szendrei Júliát.

Utána átsétáltunk a Károlyi kastélyba, ahol a Rákóczi- szabadságharc emlékeit elevenítettük fel.

A következő helyszínünk Almásgalgó volt, ahol egy rövid túra során megérkeztünk a „Sárkányok kertjébe”. A fantasztikus sziklák látványa mindenkit lenyűgözött.

Az éjszakát Kolozsváron töltöttük, és a 2. napot a város megismerésével kezdtük.

2. nap:

A kolozsvári felfedező városnézés során a gyerekek csoportokat alkotva egy feladatlapot kezdtek el kitölteni. Nagyon élvezték ezt a feladatot, hiszen önállóan, egy térkép segítségével kellett megtalálni jelentős helyszíneket. A találkozási pontunk természetesen a lenyűgöző Mátyás szoborcsoportnál volt.

A nap hátralévő részét Tordán töltöttük. Elsőként megcsodáltuk a Tordai sóbányát, majd egy fantasztikus túra során végigsétáltunk a Tordai hasadékon. A látvány és az élmény mindenkinek életreszóló marad.

A következő két éjszakát Gernyeszegen töltöttük.

3. nap:

Ezen a délelőttön látogatást tettünk Búzásbesenyőn, ahol a helyi iskola diákjai egy csodálatos néptánc produkcióval kedveskedtek nekünk és  a végén még mi is táncra perdültünk.

A mi gyerekeink pedig egy szép énekkel köszönték meg a vendéglátást.

A rövid látogatás remekül sikerült, ahol barátságok is szövődtek az ottani gyerekek és a mi tanulóink között.

A következő város Marosvásárhely volt, ahol megnézhettük a Kultúrpalotát belülről. Az épület kívülről is és belülről is szemet-és lelket gyönyörködtető volt.

A napot egy hangulatos sétával zártuk a Szovátán található Medve tó körül.

nap:

Az utolsó napon megálltunk Körösfőn, ahol egy református templomot csodálhattunk meg.

Kalotaszeg szívében megismerkedtünk a varrottasokkal és a nagyon aprólékos munkával készült fafaragásokkal.

A kirándulásunk utolsó helyszíne Nagyvárad volt, ahol az idegenvezető segítségével egy felfedező városnézésen vettünk részt. Megható volt azokon az utcákon sétálni, ahol egykor Ady Endre is sokat sétált és élvezte a város irodalmi és kulturális nyüzsgését.

Az utazásunk során 1220 km-t jártunk be, ahol mindenki elmondhatatlan élményekkel gazdagodott.

Köszönjük a támogatást a Tápiószőlősi és az Újszilvási Önkormányzatnak, illetve a segítséget a kísérő pedagógusainknak!